1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک

چگونه شیر تخلیه ماشین ظرفشویی را بررسی کنیم؟

462 بازدید
چگونه شیر تخلیه ماشین ظرفشویی را بررسی کنیم؟

ماشین‌های ظرفشویی یا موتور یک سویه یا موتور معکوس دارند. تنها ماشین هایی که موتور یک سویه دارند، شیر تخلیه دارند. مدل هایی با موتور معکوس، زمانی که موتور معکوس کار می‌کند، آب را از ماشین به بیرون پمپ می‌کند. اگر موتور دو یا سه سیم داشته باشد، یک موتور یک سویه است. اگر موتور چهار سیم داشته باشد، موتور معکوس است و می‌توانید این مقاله را مطالعه نکنید.

توجه: پیش از تلاش برای تست یا تعمیر، اصول ایمنی را رعایت کنید.

پیش از تست مونتاژ شیر تخلیه، ماشین را از برق کشیده یا برق را از جعبه فیوز یا پنل قطع اتصال، قطع کنید تا از برق گرفتگی جلوگیری شود.

شیر تخلیه معمولاً نزدیک موتور است، اگرچه ممکن است جای دیگری نیز باشد. بدنبال شلنگ آبی باشید که از موتور یا بخش دیگر سینک شروع شده باشد. این شلنگ باید به شیر تخلیه منتهی شود. این شیر شامل بازوی مکانیکی درگاهی و یک سیم پیچ (که کوئل نیز نامیده می‌شود) می‌باشد. بازوی درگاهی به آب اجازه می‌دهد تا از سینک ماشین به سمت شیر تخلیه جریان یابد. باید قادر باشید که بازوی درگاهی را به آسانی و نرمی‌ به سمت بالا و پایین حرکت دهید. بازوی درگاهی نیز دو فنر متصل به خود دارد. اگر هر یک از فنرها مفقود شده یا آسیب دیده‌اند، باید تعویض شوند.

مکانیزم بازوی مکانیکی با سیم پیچ شیر تخلیه درگیر می‌شود. دو وایر به سیم پیچ متصل شده است. مکان وایرهای را پیش از جدا کردن روی سیم پیچ علامت گذاری کنید. وایرها به کمک یک گیره روی کانکتور متصل می‌شوند. کانکتور را محکم از ترمینال سیم پیچ بیرون بکشید (و وایرها را نکشید). ممکن است نیاز باشد که از دو دم باریک برای جدا کردن کانکتورها استفاده کنید. کانکتورها و ترمینال‌ها را از نظر فاسد شدگی بررسی کنید. اگر کانکتورها فاسد شده‌اند، باید تعویض شوند.

با استفاده از مولتی متر، سیم پیچ را از نظر مقاومت بررسی کنید. تنظیمات مولتی متر را روی X1 قرار دهید. یک میله را روی هر ترمینال قرار دهید. عقربه مولتی متر باید از بی نهایت تا 40 اوهم در زمان تماس میله‌ها با ترمینال‌ها تغییر کند. اگر عقربه بی نهایت را نشان می‌دهد یا غیر 40 اوهم را نشان می‌دهد، سیم پیچ باید تعویض شود.

برچسب‌ها

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669