1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک

چگونه تایمر دیفراست فریزر را بررسی کنیم؟

947 بازدید
تایمر دیفراست فریزر

تایمر دیفراست مکانیکی، چرخه دیفراست فریزر را کنترل می‌کند. در مدل‌های قدیمی‌تر، تایمر به صورت مستمر کار می‌کند و تقریباً هر شش ساعت برق را برای سیستم خنک کننده خاموش می‌کند و برق را به گرمکن دیفراست می‌فرستد. در مدل‌های جدیدتر، تایمر تنها زمانی پیش می‌رود که کمپرسور یا چرخه دیفراست در حال اجرا است—که این یعنی بهبود کارآمدی. زمانی که تایمر پیش می÷پ  ‌رود، برق المنت گرمایی خاموش می‌شود و به سیستم خنک کننده بازگردانده می‌شود. اگر تایمر پیش نرود، فریزر یا در حالت دیفراست یا در حال خنک کنندگی قفل می‌شود و به ترتیب به عدم خنک کنندگی یا تشکیل برفک منجر می‌شود.

هشدار: پیش از هر  گونه تست یا تعمیر، لطفاً اصول ایمنی را مطالعه و رعایت کنید.

پیش از تست تایمر دیفراست، فریزر را از برق جدا کنید تا از خطر برق گرفتگی جلوگیری شود.

تایمر دیفراست معمولاً زیر شبکه جلویی یافته می‌شود. این تایمر ممکن است پشت پوشش صفحه درون فریزر در کنسول کنترل دما یا زیر فریزر نزدیک کمپرسور یافته شود.

برای بررسی اینکه آیا تایمر دیفراست در مرحله پیش فاز موفق است یا خیر، پیچ پیشروی را پیدا کرده و در جهت عقربه‌های ساعت بگردانید تا زمانی که صدای کلیک بشنوید. این کار تایمر را به حالت بعدی می‌برد. اگر تایمر در حالت خنک کنندگی بود، اکنون در حالت دیفراست است. 35 دقیقه صبر کنید و بررسی کنید که آیا حالت دیفراست را ترک کرده و به حالت سردکنندگی رسیده است یا خیر (صدای کمپرسور را بشنوید). اگر تایمر پیشروی نکرد، تایمر موتور احتمالاً خراب است و کل تایمر باید تعویض شود. اگر تایمر همانطور که باید پیشروی کرد، آنگاه باید گام‌های زیر را برای تست کردن الکتریکی سوئیچ دنبال کنید.

تایمر معمولاً به کمک یک یا دو پیچ در جای خود نگه داشته می‌شود. پیچ‌ها را باز کنید و به آرامی‌تایمر را به اندازه کافی بکشید تا کانکتور سیم پیچی جدا شود. کانکتور را می‌توان با کشیدن محکم و حرکت دادن به چپ یا راست جدا کرد. نیازی به اشاره به جایگاه وایرها نیست چون پریز کانکتور کلید دار است به گونه ای که می‌توان آن را به یک روش جایگزین کرد.

با استفاده از مولتی متر، تایمر را از نظر اتصالی تست کنید. تنظیمات مولتی متر را روی X1 قرار دهید. تایمر چهار ترمینال دارد. ترمینال مشترک را پیدا کنید، باید برچسب 3 یا C داشته باشد. اگر ترمینال‌ها برچسب گذاری نشده باشند، تعیین کنید که کدام ترمینال با وایر مشترک در پریز کانکتور تلاقی دارد. این ترمینال معمولاً وایر سفید دارد.

زمانی که ترمینال مشترک را پیدا کردید، یک میله را به آن وصل کنید. میله دیگر را به هر یک از سه ترمینال باقیمانده وصل کنید. مولتی متر باید صفر یا نزدیک به صفر اوهم (که نشان دهنده اتصال است) را برای هر یک جفت از ترمینال‌ها و احتمالاً دو جفت نشان دهد. جفت سوم ترمینال‌ها باید عدم اتصالی (بی نهایت) را نشان دهند.

سوئیچ تایمر را پیدا کنید و آن را تا زمانی که صدای کلیک بشنوید بگردانید. اکنون تایمر را همانند بالا ریست کنید. یک جفت از ترمینال‌ها باید اتصالی (احتمالاً دو جفت) را نشان دهد. دست کم یک جفت باید نشان دهنده بی نهایت باشد. با این حال توجه شود که یکی از جفت‌هایی که اتصالی را در اولین تست نشان دهد باید اکنون بی نهایت را نشان دهد و یک جفت که بی نهایت را نشان می‌دهد اکنون باید اتصالی را نشان دهد. اگر تایمر دیفراست از این تست‌ها موفق بیرون نیامد، احتمالاً باید تعویض شود.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669